duminică, 5 iunie 2011

calcule prepelite

PS: cam asa au fost la gratar:


Azi am redus numarul de prepelite de la 88 in total, dupa ce am taiat 24 de cocosi ammai ramas cu 42 de femele si 22 de prepelitoi- numar pe care o sa il mai reduc pentru ca mananca degeaba si nu am nevoie pentru a avea oua inseminate de atat de multi.
Apropo o prepelita mananca ~30 grame de furaj pe zi/
88 de prepelite in 12 zile mi-au mancat 31 kg de furaj special de prepe. (cu proteina din spia si fl soarelui aminoacizi carbonat de calciu) avand in vedere ca sacul de 40 kg a fost ~80 lei am luat o decizie buna sa reduc din numarul masculilor..ei ce sa faci asta e..de noi nu prea e nevoei pe lume :))- si-asa mai am doar vre-o 10 kg de furaj special, m-am aprovizionat cu 25 kg de malai; insa nu e prea bun, vreme de vr-eo 2 spatamani le-am dat doar malai (faina de cucuruz) si au intarziat inceputul ouarii cu vre-o saptamana.. iar socotind ca 1kg de malai 1,3 lei(uruiala) - 1,6 lei (cel bun pt consum uman-mamaliga) iar furajul de prepelite la F.N.C e 1,9 lei mai ca nu merita sa risti-ca rezerva e bun dar pt periaode mai mari poate crea dezechilibre.
24 de pepelitoi dupa taiere si eviscerare cantareau 2,6 kg
calculand rapid si in mare durata de viata de 50 zile (eclozati in 18 aprilie) si o cantitate medie de furaj apreciata de mine ochiometric la 20g / zi (dor la maturitate au mancat 30g/zi) rezulta un total de 1kg de furaj/pasare in aceste 50 zile, iar luand in calcul doar pretul furajului pentru a-i aduce la varsta aceasta am cheltuit 2 lei/cap (deci am in frigider acum carne de prepelita in valoare minima de (2* 24 =) 48 ron . aici punand doar cheltuieli stabilite p efuga si doar legate de furajare. punand si oul de incubat (60bani) curentul electric in timpul incubatiei, si dupa ecloziune( pentru asigurarea caldurii si luminii, vitaminele, furajul de starter care e mai scump, chelutilei de transport, manipularea si timpul alocat pentru vanzare e greu de spus un pret pentru bucata sacrificata; alti crescatori vand cu ~ 8 lei pasarea. (calculand in medie cele sacrificate de mine au avut 108 grame- ar veni cam 74 ron kg (un motiv pentru care nu gasesti in hipermarketuri care de prepe eh.. abea au inceput sa apara oua) asa ca revenind la calculul meu cele 2.6 kg din frigider ar valora 192 ron :O asta da afacere !! acum la cat sunt de zgarcit nu o sa le mananc pt ca nu ma indur sa mananc de 2 miliaoane :))

Mai am deci vreo 42 de femele de la care am adunat saptamana asta vre-0 20 din care mai am 15 oua , vreo 4 am mancat fierte. Un ou se vinde cu 40 bani (am mancat de 1,6 lei (15 oua-6 lei))

Rasele pe care le am sunt 4: Auriu de maciuria, seattle, tibetana, polara as mai vrea o rasa California precum as vrea sa stiu rasa sau sa cresc prepelite comune cele care traiesc in libertate pe la noi, si din care se infrupta vanatorii cu caini pontatori fara sa mai dea 74 ron pe kg :))

Cam asa zice internetul ca arata la gratar :D a sa incerc si eu ..oricum mai am posibilitatea din cei car em-au ramas sa mai sacrific.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu